دعاى فرج ، دواى دردهاى ما است
صفحه 1 از 1
دعاى فرج ، دواى دردهاى ما است
عاى تعجيل فرج دواى دردهاى ما است ، در روايت است كه : در آخر الزمان همه هلاك مى شوند،
الا من دعا بالفرج .
مگر كسانى كه براى [تعجيل ] فرج دعا كنند.
ائمه ى ما - عليهم السلام - با اين بيان خيلى به اهل ايمان و شيعيان عنايت كرده اند تا خود را بشناساند . علامت گذارى براى آن ها است ، يعنى اگر براى فرج دعا مى كنيد، علامت آن است كه هنوز ايمانتان پابرجاست .
دستورهاى عجيب و غريب ديگر هم داده اند، زيرا در آخرالزمان گرفتارى اهل ايمان خيلى سخت مى شود به حدى كه در روايت آمده است :
بعد ما ملئت ظلما و جورا.
بعد از آن كه زمين از جور و ستم پر مى شود.
و شايد در روايت وارد شده باشد كه :
ينكره اءكثر من قال بامامته !
بيشتر كسانى كه اعتقاد به امامت آن حضرت دارند، او را انكار مى كنند . يعنى بيشتر مردم از اعتقاد و ايمان به امامت بر مى گردند.
هم چنين فرموده اند كه در آخر الزمان اين دعاى فرج را كه دعاى تثبيت در دين است ، بخوانيم :
يا الله ، يا رحمان ، يا رحيم ، يا مقلب القلوب ، ثبت قلبى على دينك .
اى خدا،اى رحمت گستر،اى مهربان ،اى زير و رو كننده ى دل ها،دل مرا بر دينت ثابت و استوار گردان .
يعنى آن مرتبه اى از ايمان را كه به من منت هادى ، حفظ كن ، نه اين كه مسلمان باشد و به همان باقى باشد، چون اين معنا تثبيت در دين نيست .
اين توسلات ، عزادارى ها، سوگوارى ها و زيارت قبور اهل بيت - عليهم السلام - علامت آن است كه اهل ايمان به آن ها اتصال و الصاق دارند و هنوز از آن ها منحرف نشده اند؛ لذا كفار و دست نشانده هاى آن ها دستور داشتند كه بين مسلمانان و قرآن - تا چه برسد به مساجد و تكايا و مجالس عزا و روضه خوانى - جدايى بيندازند، زيرا همه ى اين ها ضد خواسته هاى سلاطين جور بود، لذا فرمان هدم قبور يا تعطيلى مجالس روضه خوانى را دادند .
روز هشتم ماه شوال كه روز هدم قبور ائمه ى بقيع - عليهم السلام - است قاعدتا روز تعطيلى حوزه ى علميه نجف بود، ولى ما كم كم عادت كرديم و براى ما عادى شد .!
در محضر مرحوم آیت الله بهجت
الا من دعا بالفرج .
مگر كسانى كه براى [تعجيل ] فرج دعا كنند.
ائمه ى ما - عليهم السلام - با اين بيان خيلى به اهل ايمان و شيعيان عنايت كرده اند تا خود را بشناساند . علامت گذارى براى آن ها است ، يعنى اگر براى فرج دعا مى كنيد، علامت آن است كه هنوز ايمانتان پابرجاست .
دستورهاى عجيب و غريب ديگر هم داده اند، زيرا در آخرالزمان گرفتارى اهل ايمان خيلى سخت مى شود به حدى كه در روايت آمده است :
بعد ما ملئت ظلما و جورا.
بعد از آن كه زمين از جور و ستم پر مى شود.
و شايد در روايت وارد شده باشد كه :
ينكره اءكثر من قال بامامته !
بيشتر كسانى كه اعتقاد به امامت آن حضرت دارند، او را انكار مى كنند . يعنى بيشتر مردم از اعتقاد و ايمان به امامت بر مى گردند.
هم چنين فرموده اند كه در آخر الزمان اين دعاى فرج را كه دعاى تثبيت در دين است ، بخوانيم :
يا الله ، يا رحمان ، يا رحيم ، يا مقلب القلوب ، ثبت قلبى على دينك .
اى خدا،اى رحمت گستر،اى مهربان ،اى زير و رو كننده ى دل ها،دل مرا بر دينت ثابت و استوار گردان .
يعنى آن مرتبه اى از ايمان را كه به من منت هادى ، حفظ كن ، نه اين كه مسلمان باشد و به همان باقى باشد، چون اين معنا تثبيت در دين نيست .
اين توسلات ، عزادارى ها، سوگوارى ها و زيارت قبور اهل بيت - عليهم السلام - علامت آن است كه اهل ايمان به آن ها اتصال و الصاق دارند و هنوز از آن ها منحرف نشده اند؛ لذا كفار و دست نشانده هاى آن ها دستور داشتند كه بين مسلمانان و قرآن - تا چه برسد به مساجد و تكايا و مجالس عزا و روضه خوانى - جدايى بيندازند، زيرا همه ى اين ها ضد خواسته هاى سلاطين جور بود، لذا فرمان هدم قبور يا تعطيلى مجالس روضه خوانى را دادند .
روز هشتم ماه شوال كه روز هدم قبور ائمه ى بقيع - عليهم السلام - است قاعدتا روز تعطيلى حوزه ى علميه نجف بود، ولى ما كم كم عادت كرديم و براى ما عادى شد .!
در محضر مرحوم آیت الله بهجت
snazzy- Admin
- تعداد پستها : 13
تاريخ التسجيل : 2010-02-26
صفحه 1 از 1
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد